Může dnes ještě v hudbě vzniknout něco nového? Jakou sílu má nostalgie a jak současnou hudbu ovlivňují pátrání v kolektivní paměti? Proč zní mainstreamová hudba staře a proč se na prvních příčkách hitparád objevují reedice desek z šedesátých let? Poslechový večer s videoklipy nás zavede do okamžiků, kdy jsme si přestali představovat budoucnost a pomocí hudebních ukázek se pokusí ukázat, kdy a proč se v popkultuře zastavil čas a co s tím můžeme dělat. Klíčová slova: přemazávání paměti, vzpomínky na budoucnost, retrománie, folklor.

Přednášející:
Jonáš Kucharský (*1991 v Praze) je kurátor hudby a zvuku Národního filmového archivu. Vystudoval Ústav hudební vědy Masarykovy Univerzity v Brně, působil jako hudební dramaturg studentského Radia R, člen dramaturgického týmu brněnského kulturního prostoru PRAHA, spolupracoval na mezinárodním festivalu Expozice nové hudby. V současné době spolupracuje s Českým rozhlasem a to jako hudební dramaturg ČRo Vltava. Za Národní filmový archiv spolu s Katarínou Gatialovou spolupracuje na kolektivní monografii věnovanou československé elektroakustické hudbě, připravuje výzkumný projekt věnovaný filmové hudbě Zdeňka Lišky, věnuje se hudebním doprovodům němých filmů, živému uvádění filmové hudby a problematice filmového zvuku obecně. Je aktivním hudebníkem (Pris, atlantik) a hudebním publicistou (HISVoice, A2, Fullmoon).

Jiří Špičák (*1986 v Olomouci) je nezávislý hudební publicista a rozhlasový moderátor. V minulosti působil jako hudební redaktor a později hudební dramaturg stanice Českého rozhlasu Radia Wave, v současnosti na Radiu Wave moderuje hudebně-kritický magazín Komplex a jako hudební dramaturg se podílí na vysílání pořad ArtCafé stanice Českého rozhlasu Vltava. V roce 2016 editorsky spolupracoval na vydání knihy Oáza mapující slezskou hudební scénu. Momentálně píše především pro zpravodajský server Aktuálně, Deník N nebo Právo, redakčně se podílí na chodu časopisu His Voice, přispívá do časopisu A2 a na web Alarm a pracuje jako editor pro hudební časopis Full Moon.